Pilot kluzáků
Bezmotorové létání je královská pilotní disciplína. Láká-li vás létání v této nejpřirozenější podobě, připravíme vás na pilotování kluzáků nebo lehkých kluzáků. Osvojte si základy pilotování letounů bez motoru a létejte pro radost nebo soutěžte v létání s ostatními plachtaři.
Obě licence mají totožnou osnovu výcviku. Výcvik pilota lehkých kluzáků LAPL(S) klade na pilota nižší požadavky z hlediska třídy zdravotní způsobilosti a umožňuje tak létat většímu množství lidí, kteří by na vyšší třídu nedosáhli. Licence LAPL(S) však platí jen v Evropě a není možné vykonávat s ní lety za úplatu ani se věnovat instruktorské činnosti.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Před zahájením praktického výcviku je nutné absolvovat teoretickou pozemní výuku v minimálním rozsahu 90 hodin. V naší letecké škole máte na výběr ze dvou možností: skupinové a individuální teoretické výuky. Výuka je zaměřena na následující okruhy:
- Všeobecné znalosti letadla
- Plánování a provedení letu
- Lidská výkonnost
- Meteorologie
- Navigace
- Provozní postupy
- Základy letu a spojení
- Letecký zákon
Veškerou problematikou vás provedou zkušení instruktoři, mnohdy dopravní piloti, kteří vám vše vysvětlí na názorných příkladech a ochotně vám předají své bohaté letecké zkušenosti, rady a postřehy.
Před dokončením praktického výcviku je nutné úspěšně absolvovat teoretické zkoušky na Úřadu pro civilní letectví v Praze–Ruzyni.
Rozsah praktického výcviku je předpisem stanoven na minimálně 15 letových hodin a nabízí dva druhy výcviku: univerzální (starty pomocí navijáku i aerovleku) a čistě aerovlekový.
Délka výcviku záleží na schopnostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku je 4—6 měsíců.
Cena výcviku
Cena od
na vyžádání
se skládá z
ceny za letoun L-13A Blaník, instruktora, navijákových a aerovlekových vzletů
Vstupní požadavky
- Věk žáka musí být min. 15 let před prvním sólovým letem a 16 let v době závěrečného přezkoušení
- Žák musí vlastnit osvědčení zdravotní způsobilosti minimálně II. třídy (pro výcvik SPL) nebo LAPL a příslušný průkaz radiotelefonisty před prvním samostatným letem