Aeroklub Praha Letecká školaPilot motorových letounůVýcvik létání v noci VFR NOC
Výcvik létání v noci VFR NOC
Noční doložka VFR NOC vám umožní provádět lety po občanském soumraku, tedy v době, kterou předpis definuje jako noc. S touto licencí nemusíte své lety omezovat na denní dobu. Létání v noci je přitažlivé a dobrodružné, ale skýtá mnoho úskalí, např. absenci přirozeného horizontu a námrazu na letounu. Naši zkušení instruktoři váš však naučí létat bezpečně i v noci.
Průběh kurzu
Kurz se skládá z teoretické a praktické části. Každá z nich je zakončená zkouškou dovednosti.
Teoretická výuka
Výcvik létání v noci nemá předpisem pevně stanovený rozsah teoretické výuky. Vždy mu však předchází několikahodinová teoretická pozemní příprava. Problematikou nočního létání vás provedou zkušení instruktoři, často dopravní piloti, kteří vám vše vysvětlí na konkrétních příkladech a ochotně vám předají své letecké zkušenosti, rady a postřehy.
Praktická výuka
Rozsah praktické výuky je předpisem stanoven na minimálně 5 letových hodin. 4 hodiny letu strávíte s instruktorem, 1 hodinu pod dozorem instruktora při samostatném letu. Výcvik zahrnuje i noční navigační přelet v délce minimálně 2 hodin. Délka praktické výuky závisí na dovednostech žáka a jeho časových možnostech. Průměrná délka výcviku je 1 až 2 týdny.
Cena výcviku
Cena výcviku se skládá z teoretické výuky a praktického výcviku (cena za letoun a instruktora).
Porovnáváte ceny s ostatními leteckými školami?
Víte, že součástí naší ceny je:
- DPH
- Palivový příplatek
- Poplatek za instruktora
- Předletová příprava
- Poletový rozbor
Typová cena kurzu
Cena od
25 250 Kč
se skládá z
letounu Bristell B23 (4 600 Kč × 5 h) a instruktora (450 Kč × 5 h)
Vstupní požadavky
- Žák musí být držitelem platné licence PPL(A)
- Musí vlastnit osvědčení o zdravotní způsobilosti minimálně II. třídy a příslušný průkaz radiotelefonisty
Kdo vás bude učit létat?
Letadla pro výcvikové lety
Zajímá vás létání, chcete se zúčastnit kurzu Výcvik létání v noci VFR NOC?
Kontaktujte nás
Příběhy našich žáků
S výcvikem v Aeroklubu jsem byl velmi spokojen. Na začátku jsme všichni prošli důkladnou a poutavou teoretickou přípravou a zpětně mohu posoudit, že nám dala velmi dobrý základ pro praktické létání. Při samotném výcviku jsem byl mile překvapen přátelským přístupem instruktorů, kteří byli zároveň velice důslední a dbali především na dodržování všech leteckých předpisů a precizní zvládnutí nouzových postupů.
V rámci některých úloh osnovy jsem po získání ICAO angličtiny absolvoval několik letů do zahraničí, např. do Salzburgu a Zell am See. Velikou výhodou pro mě také bylo, že Letňany leží v řízeném okrsku letiště Kbely, takže již od seznamovacího letu jsem si zvykal na komunikaci s řízením letového provozu, což jsem později ocenil při letech na řízená letiště. Po pilotní zkoušce jsem byl již připraven i na mezinárodní lety a tak jsem se brzy vypravil na samostatný přelet do alpského Innsbrucku.
Přečtěte si více