Aero Blog Letecká škola Vyhlídkové lety Pronájem letadel O Aeroklubu Kontakt
cz en

Příběhy našich žáků

Ing. Tomáš Kašpar: výcvik pilota

S výcvikem v Aeroklubu jsem byl velmi spokojen. Na začátku jsme všichni prošli důkladnou a poutavou teoretickou přípravou a zpětně mohu posoudit, že nám dala velmi dobrý základ pro praktické létání. Při samotném výcviku jsem byl mile překvapen přátelským přístupem instruktorů, kteří byli zároveň velice důslední a dbali především na dodržování všech leteckých předpisů a precizní zvládnutí nouzových postupů.

V rámci některých úloh osnovy jsem po získání ICAO angličtiny absolvoval několik letů do zahraničí, např. do Salzburgu a Zell am See. Velikou výhodou pro mě také bylo, že Letňany leží v řízeném okrsku letiště Kbely, takže již od seznamovacího letu jsem si zvykal na komunikaci s řízením letového provozu, což jsem později ocenil při letech na řízená letiště. Po pilotní zkoušce jsem byl již připraven i na mezinárodní lety a tak jsem se brzy vypravil na samostatný přelet do alpského Innsbrucku.

Marek Hajný: cesta k létání

Proč by kluk z rodiny se zcela neleteckou historií chtěl začít létat? Někdy ve 4 letech jsem se zamiloval do letadel natolik, že se od té doby mým životním snem stalo být jednou dopravním pilotem. Protože bydlíme na severu Prahy, jednou se babička zmínila, že v Letňanech je aeroklub. To mi bylo asi 12 let a tímto vlastně započalo mé působení v letňanském aeroklubu. Následujících pár let jsem chodil do aeroklubu sledovat plachtový provoz za doprovodu rodičů, než jsem ve 14 letech mohl začít teorii a od 15 let začal létat na legendárním Blaníku.

Atmosféra aeroklubu mi záhy učarovala, konečně jsem ve volném čase dělal, co mě bavilo nejvíc, navíc obklopen stejně "postiženými" lidmi :-) Jak šel čas, v 16 letech jsem se stal právoplatným pilotem kluzáků a od 19 let jsem pokračoval v Aeroklubu Letňany s létáním na Zlínu 142 a Cessně 172. Na plachtění jsem pak úplně nezanevřel a sledoval jej z druhého konce lana, totiž z vlečné Z-226. Později jsem pokračoval dalšími výcviky v aeroklubu a v současné době si plním můj klukovský sen a létám v korporátní letecké dopravě.

Aeroklub Letňany poskytuje pro žáky obrovskou výhodou díky profesionální instruktorské základně a velmi přátelskému přístupu, v dnešní konzumní době nevídaném. A ne nadarmo mnoho letňanských pilotů skončilo za berany, kniplem či sidestickem nejrůznějších strojů :-)

Letu zdar!
Marek

Bc. Josef Palata: zkušenosti z výcviku Soukromého pilota letounů

Líbil se mi profesionální přístup instruktorů. Důraz na bezpečnost, kázeň a dodržování všech předpisů. Dále jsem ocenil, že i přesto byla stále snaha instruktorů plánovat lety tak, abych toho co nejvíc viděl. Už při prvním letu jsem se podíval na Ještěd a Říp. Hodně se mi pak líbily navigační lety. První navigační let byl na spřátelené letiště v Havlíčkově Brodě. Let nad údolím Sázavy a Vysočinou to byl opravdu zážitek, cestou hrad Český Šternberk, Želivka atd.

Druhý den jsme letěli zpět do Prahy a pak na moje přání do Broumova. Okolí znám dobře ze země, bylo proto super podívat se na to ze vzduchu. Cestou zpátky do Prahy jsme se podívali na Krkonoše. Při dalších letech jsem buď sám, nebo s instruktorem prolétal okolí Prahy. Opět samá zajímavá místa, například soutok Vltavy a Labe, Berounky a Vltavy, hrady Karlštejn, Kokořín, Křivoklát, Bezděz, Orlík a další.

V rámci výcviku jsem si udělal ICAO Angličtinu a Všeobecný průkaz radiotelefonisty, abychom mohli na řízená letiště do zahraničí. Letěli jsme přes Šumavu do Německého městečka Vilshofen, druhý let pak na poměrně velké letiště v Drážďanech. Protože se Letňany nachází ve vojenském MCTR Kbely, neměl jsem pak při těchto letech problém s řízenými prostory. Celkově jsem byl s výcvikem velmi spokojen.

Ing. Štěpán Šípal: zkušenosti z výcviku Soukromého pilota letounů

V Aeroklubu mě oslovila úroveň leteckých instruktorů a zajímavý letecký park, se kterým mě v průběhu výcviku seznámili. Výcvik jsem zahajoval na cenově dostupné Cessně C-150 OK-TEK a v průběhu výcviku a po jeho dokončení přecházel na vyšší typy (C-172 RG, Z-142). S ohledem na umístění základny aeroklubu v MCTR Kbely jsem musel v průběhu celého výcviku komunikovat s řízením letového provozu, tyto zkušenosti jsem zúročil při cvičných navigačních letech do Drážďan, Wroclavi, Karlových Varů, Brna a na další řízená letiště.

Po podzimním dokončení výcviku jsem schopný samostatně létat na velká řízená letiště v ČR i zahraničí. S kvalitou výcviku a přístupem instruktorů jsem byl velmi spokojen, v Aeroklubu plánuji i další pokračovací výcvik (VFR noc, TOW, CPL).

Robert Skribuckij: zkušenosti z výcviku Soukromého pilota letounů

Výcvik proběhl s velkou ochotou a přátelským přístupem všech instruktorů a za sebe bych ho hodnotil jako velmi kvalitní. Během praktického výcviku jsem se mimo letišť po České republice podíval i do městečka Zell am See v rakouských Alpách a na mezinárodní letiště v Drážďanech. Výuka teoretických znalostí byla obsáhlá a výborně mě připravila pro zkoušky na ÚCL. Jsem nadmíru spokojen a rád tuto leteckou školu doporučím i ostatním zájemcům o létání.

Robert Weiner: zkušenosti z výcviku Soukromého pilota letounů

Aeroklub Letňany jsem si pro výcvik PPL zvolil zejména kvůli bydlišti, nicméně velmi brzy jsem zjistil, že tahle volba znamenala mnoho dalších výhod. Celá řada přednášek na hromadné výuce teorie bylo na vynikající úrovni. Také jsem se seznámil jak s budoucími instruktory tak i se spolužáky, se kterými jsem pak sdílel zážitky z celého dalšího výcviku.

Přiznávám, že nejsem žádný velký talent na lítání. V Letňanech ovšem drží laťku úrovně výcviku hodně nahoře, což mě určitě stálo několik hodin ve vzduchu s instruktorem navíc. Nebylo to něco, co bych tehdy vítal, nicméně dnes to při leteckých výletech rozhodně oceňuji. Sebejistota a zdravá sebedůvěra pro mě znamená daleko větší zážitek z lítání.

Kurs je časově hodně náročný. Je fajn, že letiště leží přímo na metru. Dojíždět někam za Prahu by znamenalo hodně hodin navíc. Na letišti funguje letištní služba téměř neustále takže záleželo skutečně jen na mých časových možnostech. Ani domluva s instruktorem nebyla složitá, protože je na letišti každý den. Letiště leží v blízkosti letiště Kbely, takže již od samého počátku jsem se učil pohybovat a komunikovat v řízených prostorech.

Silným zážitkem byly výlety. Již ve výcviku jsem měl možnost navštívit moje oblíbená místa a došlo i na zahraniční výlety. Nejdál jsem byl až u Baltského moře – v Peenemünde. AK Letňany byla dobrá volba!